Van Puijfelik vs Maersk
Wat doe je als je als oudpapier-exporteur hoort dat je zeecontainers weliswaar naar China zijn verscheept, maar uiteindelijk in de volstrekt verkeerde haven zijn aangekomen? En dat terwijl je nog zo had aangegeven naar welke haven de containers wel moesten worden gebracht.
De kosten van demurrage (stageld) lopen op. De vervoerder is tot niets bereid. Je gaat praten en praten en praten.
Maar als praten niet helpt en de vervoerder zelfs nog meent héél veel geld van de exporteur tegoed te hebben, dan zit er niets anders op om een kort geding te beginnen. Ook als de tegenpartij dan Maersk heet.
De kortgedingrechter stelde cliënt in het gelijk. Maersk moest meewerken aan de oplossing en de containers vrijgeven.
Successen en artikelen
We hopen dat u door het lezen van deze artikelen een betere indruk krijgt van onze expertise, onze toewijding en onze passie voor ons vakgebied.
-
Vrijspraak export oudpapier (EVOA)
-
Waarom Greenpeace de CEO van Rabobank mag aanspreken
-
Ex-bankgebouw Breda voorlopig géén monument
-
Scheldestromen
-
Distributiecentrum
-
Camera bescherming natuur
-
Hondenuitlaatservices in de natuur
-
Drugsdumping Zundert
-
Kom van dat Gras Af
-
Evaluatie Schoon Belonen
-
Statiegeld op PET-flessen
-
Paardenvlees
-
Verdieping Westerschelde
-
Kottervissers vs Greenpeace
-
Shell vs Greenpeace
Succes in rechtszaken bereik je samen.
Belangrijk is de goede samenwerking met de cliënt. Wij weten hoe je een zaak moet aanpakken. Maar uzelf bent waarschijnlijk het best bekend met alle feiten en omstandigheden. Een goede klik is dus heel belangrijk.